I denna e-tjänst kan du som sökande, kontaktperson (ombud) eller kontrollansvarig se vad som händer i dina byggärenden. Även dina kart och mätbeställningar syns i e-tjänsten.
Om du önskar att skicka in kompletteringar i ditt pågående ärende så ska du använda e-tjänsten Komplettera ditt pågående ärende.
Om du har byggt färdigt och vill skicka in en slutanmälan använd då vår e-tjänst Ansökan om slutbesked.
Min sida
Längst upp på den här sidan finns även Min sida där du kan se och få en samlad överblick:
- Att göra (en lista på de delar du har att göra i dina olika ärenden)
- Sparade ärenden (som du ännu inte har skickat in)
- Pågående ärenden med status i ärendet
- Ärenden med beslut
- Där du är granne och kan svara på ett utskickat grannehörande
- Där du är granne och kan ta del av beslut
- Avslutade ärenden
Förutsättningar för att se ett ärende
- Att ärendet är registrerat på dig med ditt personnummer eller på företag där du har tillgång till organisationsnummer och företagets kundnummer.
- Att ärendet är offentligt
Det är möjligt att se både pågående och avslutade ärenden.
Bank-ID
För att se dina ärenden loggar du in med bank-ID. Är du redan inloggad, tryck Nästa.
Vad händer när du har tittat på dina ärenden och tillhörande handlingar?
E-tjänsten är en tittfunktion för att se vad som händer i ditt ärende. Om du öppnar dina beslut för första gången skapas ett läskvitto som skickas till kommunen och sparas i ditt ärende.