Anmälan om fullständig sortering av förpackningar

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som fastighetsägare till flerbostadshus anmäla att du erbjuder fullständig sortering av förpackningar för återvinning.

Förutsättningar

Om du uppfyller alla villkor har du som fastighetsägare rätt till en rabatt på din faktura för sophämtning. För att få rabatten behöver du erbjuda insamling av samtliga förpackningsslag (pappersförpackningar, plastförpackningar, färgat glas, ofärgat glas samt metallförpackningar) till samtliga hyresgäster i fastigheten.

 

Du kan anmäla en eller flera fastigheter i samma ärende. Du behöver känna till det så kallade anläggningsnumret (finns på din faktura), antalet lägenheter samt uppgift om eventuell samlokaliserad verksamhet (verksamhet som nyttjar återvinning i din fastighet).

Vad händer när du skickat in ärendet

Om dina inlämnade uppgifter är korrekta regleras vi rabatten på din avfallsfaktura under 2024. För mer information är du välkommen att vända dig till kommunens kundcenter som besvarar din fråga eller hjälper dig vidare.

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Fastighetens anläggningsnummer (syns på din faktura för sophämtning)
  • Antal lägenheter i fastigheten
  • Fastighetsbeteckning
  • Uppgifter om eventuella samlokaliserade verksamheter
  • Kontaktuppgifter (namn, telefonnummer, e-post)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa