Familjerådgivningen - bokning av tid
Den här tjänsten kräver inloggningVÄNLIGEN LÄS HELA TEXTEN NEDAN INNAN DU GENOMFÖR DIN BOKNING
Här kan du boka tid för familjerådgivning om du och din partner vill få stöd i er relation. För att använda e-tjänsten för att boka tid behöver ni vara två personer i en par-/kärleksrelation och kunna träffas på Familjerådgivningens mottagning i Östersund eller ha ett videosamtal.
Båda måste signera bokningen med BankID. Den som står som medsökande har 24 timmar på sig att godkänna bokningen, annars släpps tiden och kan bokas av någon annan. Medsökande får ett mail med länk till signering till angiven mailadress. Om samma person står som både sökande och medsökande kommer tiden att avbokas. Kontrollera att ni fått en bekräftelse på att tiden är bokad via mail.
Om du inte hittar någon tid som passar kan du alltid boka en tid längre fram och sedan hålla utkik om det dyker upp tidigare tider på grund av återbud och då omboka din tid via E-tjänsten (se information nedan).
Samtalsavgift
Varje samtal kostar 200 kronor, oavsett om det är ett fysiskt besök eller videosamtal.
Av- och ombokning
Du kan av- och omboka din tid via Etjänsten eller genom att ringa 063-15 02 50. Du hittar din bokade tid genom att logga in på "E-tjänster" på www.ostersund.se under "Mina sidor" där du kan av- eller omboka din tid.
Om du lämnar återbud, uteblir från eller ombokar din tid senare än 48 timmar innan mötet, behöver du ändå betala avgiften.
När kan du inte boka vi e-tjänsten?
Om du vill boka tid för något annat än en kärleksrelation mellan två personer eller om du vill träffas på en annan ort än Östersund, kan du inte använda e-tjänsten. Då behöver du ringa oss.
Tidsbokning för andra typer av samtal
- Vill ni träffas på någon av våra mottagningar i Berg, Bräcke, Härjedalen, Krokom, Ragunda, Strömsund eller Åre behöver du ringa till Familjerådgivningens telefonsvarare på: 063-15 02 50. Lämna namn, telefonnummer och en kort beskrivning av ditt ärende, så ringer vi upp dig för att boka tid.
- Om du vill ha stöd i en annan relation mellan vuxna ringer du också 063-15 02 50 och lämnar ett meddelande.
Är du osäker på om familjerådgivningen är rätt för dig och dina problem? Ring oss och lämna ett meddelande på 063–15 02 50 så ringer vi upp och hjälper dig.
Våld i nära relation
Vi erbjuder inte samtal om det pågår någon form av våld i relationen (fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt). Då hänvisar vi till Centrum mot våld, som hjälper både den som är utsatt och den som utövar våld.
- Telefon: 0200-120 145 (vardagar 08.00-16.00)
- Webbplats: www.centrummotvald.se
Stöd i föräldraskap
Om du behöver stöd i ditt föräldraskap kontaktar du din hemkommun eller regionen. För hjälp med samarbete kring gemensamma barn i frågor om vårdnad, boende och umgänge kontaktar du socialtjänsten i din kommun.
Vad händer när du har skickat in ditt ärende?
Du kommer att få en bekräftelse på din bokade tid. Har du frågor och fundering inför det kommande mötet är du välkommen att höra av dig på 063-15 02 50.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är hantera bokningar. Behandlingen sker i e-tjänsteplattformen samt i de system som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 30 dagar
Mottagare av personuppgifter
Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Uppgifterna kommer inte att överföras till land utanför EU.
Övriga upplysningar
Mer information om dina rättigheter som registrerad hittar du på www.ostersund.se/dataskydd
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringPersonuppgiftsansvarig är social- och arbetsmarknadsnämnden. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, dataportabilitet eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kundcenter@ostersund.se. Du når vårt dataskyddsombud genom att mejla till gdpr@ostersund.se. Om du har invändningar kring vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, www.imy.se, E-postadress: imy@imy.se.
Personuppgiftsansvarig
Social - och arbetsmarknadsnämnden
kundcenter@ostersund.se
Östersunds kommun
kundcenter@ostersund.se
063- 14 30 00