Svårbegriplig information från kommunen

LÄS MER

Här kan du enkelt meddela oss om du har tagit del av information från Östersunds kommun som är krångligt skriven eller svår att förstå. Det kan vara information på vår webb, i brev, mejl, fakturor, broschyrer, e-tjänster eller annan information från kommunen.

 

Förutsättningar

Har du frågor eller vill ha hjälp att förstå informationen kan du ringa kommunens kundcenter på 063‑14 30 00. Denna e-tjänst syftar endast till att förbättra vår information i framtiden.

 

Vad händer när du har skickat in ditt ärende

Kommunens kommunikationsavdelning tar emot ditt ärende. De skickar ärendet vidare till den verksamhet som ansvarar för informationen. Tillsammans tittar de sedan på hur de kan göra den aktuella informationen bättre och tydligare till nästa utskick eller publicering.

Frågor om e-tjänsten

Kundcenter
kundcenter@ostersund.se
063-14 30 00

Följande behövs för e-tjänsten

  • Uppgifter om var den svårbegripliga informationen påträffats
  • Uppgifter om vad informationen handlar om
  • Bild eller inskannad version av informationen (valfritt)

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa