Vikariera inom vården

LÄS MER

Här kan du anmäla ditt intresse att vikariera inom vården.

Förutsättningar

  • Du måste ha fyllt 18 år.

  • Har du redan en tillsvidareanställning inom Vård- och omsorgsförvaltningen kan du inte söka vikariat i denna e-tjänst. 

  • Vi prioriterar dig som har utbildning och/eller erfarenhet av att arbeta inom vården. 

  • För att jobba inom vård och omsorg är det viktigt att du utan svårighet kan förstå och göra dig förstådd på svenska i både tal och skrift. 

  • Om du söker arbete inom någon verksamhet där det förekommer barn, behöver du begära ett utdrag ur belastningsregistret.
    Begär utdrag ur polisens belastningsregister

  • Om du blir kallad till intervju behöver du därför ha med dig ett personbevis för anställning, som du får hos Skatteverket. 

  • Du som inte är svensk medborgare - och har medborgarskap utanför EU - behöver också ha med ditt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd.
    Läs mer och beställ personbevis för anställning på Skatteverkets webbsida.

Vad händer när du skickat in ärendet?

Din intresseanmälan skickas in till kommunens Vård- och omsorgsförvaltning, som kontaktar dig om det blir aktuellt för en intervju.

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Följande behövs för e-tjänsten

  • e-legitimation (valfritt)
  • dina kontaktuppgifter inklusive personnummer
  • inom vilket område du vill vikariera (avlösarservice, barn och vuxna med funktionsnedsättning LSS, hemtjänst natt, ledsagarservice eller särskilt boende)
  • utbildning
  • vårderfarenhet
  • språkkunskaper
  • om du har körkort
  • personligt brev

Fråga om inloggning

Om du väljer att logga in hämtas vissa uppgifter automatiskt från exempelvis Skatteverket. Om du loggar in sparas också ditt ärende under "Mina sidor". Där återfinner du även dina övriga ärenden tillsammans med registrerade personuppgifter och eventuella köplatser eller bokningar som du gjort.

Gå vidare utan inloggning

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa