Här kan du begära löneuppgifter på anställda i Östersunds kommun.
Förutsättningar
I etjänsten anger du dina kontaktuppgifter i form av namn, e-postadress och mobilnummer. De uppgifterna använder vi för att kunna maila dig resultatet av din begäran. Vill du vara anonym så går det också bra, men då krävs det att du hämtar ut begärda uppgifter via ett besök på Östersunds Kommunhus. Se adress under rubrik 'Vad händer sedan?'. 
 
Du behöver också ange vilken typ av löneuppgift som du begär ut, befattning, titel, enhet, förvaltning etc samt också vilka uppgifter som ska presenteras i handlingen. Om du inte anger några särskilda uppgifter så kommer handlingen innehålla lön samt befattning/titel. 
 
 
Vad händer sedan?
Ditt ärende hanteras skyndsamt och du kommer att få ta del av dina begärda uppgifter antingen i digital form genom att du loggar in här i etjänsten och hämtar informationen digitalt under 'Mina ärenden'  eller genom att du personligen hämtar ut uppgifterna i utskriven form på Östersunds kommuns kommunhus, Medborgartorget, Rådhusgatan 21. Du väljer själv i vilken form du vill ta del av uppgifterna.
 
Observera, om du väljer att vara anonym i beställningen så sker utlämning alltid i utskriven form via ett besök på kommunhuset. Du kan då hämta ut dina uppgifter 2 arbetsdagar efter att vi mottagit din begäran.