Boka tid för vägledning mot arbete
Här kan du som bor i Östersunds kommun boka ett kort informations- och vägledningssamtal (upp till 30 minuter) om vilka möjligheter till stöd som finns för att närma dig arbete, studier eller annan sysselsättning.
Samtalet sker i början av hösten enbart över telefon på grund av byte av lokaler. Under senare delen av hösten (datum ej klart) kommer vi även kunna ta emot fysiska besök på Prästgatan 15.
När du bokar tid hos oss får du träffa en koordinator som ger dig stöd och råd. Mötet är 30 minuter långt och kan ske antingen fysiskt eller via telefon
Förutsättningar
- Du behöver vara folkbokförd i Östersunds kommun.
- Tjänsten är kostnadsfri.
- Vägledningen är till för dig som behöver stöd för att närma dig arbetsmarknaden.
- Är du över 30 år kan vi i detta samtal främst ge information om hur du skriver in dig på Arbetsförmedlingen och om eventuella kontakter med försörjningsstöd. Mer omfattande stöd kan vi bara ge om du aktualiseras till oss av Arbetsförmedlingen eller försörjningsstöd.
- Är du under 30 år och vi bedömer att du behöver mer hjälp, kan vi ställa dig i kö till vårt fördjupade stöd.
Så kan vi hjälpa dig
- Ge dig information om vilka möjligheter till stöd som finns för dig.
- Svara på frågor om din väg mot arbete eller annan sysselsättning.
- Hänvisa dig till rätt aktör för mer stöd om det behövs.
Vad händer sedan?
Efter bokning
- Du får en bekräftelse via e-post med information om din bokade tid.
Vid fysiskt möte
- Om du bokat på plats träffas vi på Kyrkgatan 47 (från och med 25/8 på Prästgatan 15) och möter dig vid entrén på bokad tid.
Vid telefonsamtal
- Koordinatorn ringer upp dig på bokad tid. Om vi inte får kontakt vid två försök behöver du boka en ny tid via e-tjänsten.
Om du behöver avboka
- Använd länken i din bekräftelse för att avboka eller boka en ny tid.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är att hantera tidsbokning. Behandlingen sker i e-tjänsteplattformen samt i de system som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Mottagare av personuppgifter
Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Uppgifterna kommer inte att överföras till land utanför EU.
Övriga upplysningar
Mer information om dina rättigheter som registrerad hittar du på www.ostersund.se/dataskydd
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Personuppgiftsansvarig är social- och arbetsmarknadsnämnden.. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, dataportabilitet eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kundcenter@ostersund.se. Du når vårt dataskyddsombud genom att mejla till gdpr@ostersund.se. Om du har invändningar kring vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, www.imy.se, E-postadress: imy@imy.se.
Personuppgiftsansvarig
Social- och arbetsmarknadsnämnden
kundcenter@ostersund.se
Östersunds kommun
kundcenter@ostersund.se
063143000
Fråga om inloggning
Om du loggar in så kan vi förifylla frågor med uppgifter vi hämtar från andra system t.ex. skatteverket.
Du kan även få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning