Information till dig som ska komplettera ditt pågående ärende
Här kan du som sökande (privatperson eller företag), kontaktperson (ombud) eller kontrollansvarig skicka in kompletteringar i ditt pågående byggärende. Du kan även skicka in komplettering i pågående kart och mätbeställning.
Min sida
Längst upp på den här sidan finns även Min sida där du kan se och få en samlad överblick:
- Att göra (en lista på de delar du har att göra i dina olika ärenden)
- Sparade ärenden (som du ännu inte har skickat in)
- Pågående ärenden med status i ärendet
- Ärenden med beslut
- Där du är granne och kan svara på ett utskickat grannehörande
- Där du är granne och kan ta del av beslut
- Avslutade ärenden
Förutsättningar för att se ett ärende
När du ska logga in i e-tjänsten får du välja om du vill fortsätta som privatperson eller som företag. Som privatperson kan du se ärenden som du är registrerad på, som privatperson, kontrollansvarig eller som kontaktperson åt ett företag.
Väljer du att fortsätta som företag kan du logga in på ett företags ärenden genom att först logga in med din e-legitimation och sedan ange vilket företag du vill gå vidare som. För att kunna gå vidare måste du ha företagets organisationsnummer och det kundnummer från vårt ärendehanteringssystem som har skickats med i de utskick som gjorts i ärendet.
Du loggar in med din e-legitimation även om du ska logga in som kontaktperson åt företag för att vi ska veta att du är en riktig person. Det enda som sparas om dig är ditt namn så vi vet vem som har skickat in för företagets räkning.