Östersunds Kommun - uPortal Extranet

 Notera att beställning av verksamhetsvaktmästeri inom Barn- och utbildningsförvaltningen samt TF-Väghyveln görs här i Extranet (Xpand). Övriga förvaltningar beställer via Insidan.

 

Välkommen!

För att kunna göra en felanmälan behöver du logga in. Prata med din närmaste chef om du saknar inloggningsuppgifter.

Du gör en felanmälan via rubrikerna i huvudmenyn som syns här ovanför när du har loggat in. Se fliken "Hur du använder Extranet" för mer info.

Gemensamma hyresgästdokument finns under Allmän information.

 

 Vid akut felanmälan, ring 063-14 32 21. 

OBS! En akut felanmälan innebär saker som är fara för fastighet eller människor, exempelvis vattenläckage eller krossade rutor i entrédörr.

Vid fel på storköksutrustning såsom ugn, frys eller diskmaskin behöver ni registrera ett ärende i systemet. Ring sedan ovan nummer för att få kontakt och minska ner på handläggningstiden.

 

 Har du frågor, funderingar eller vill lämna förbättringsförslag så finns det ett öppet Team som heter Support Extranet. Du når det genom att lägga in koden szb10nn under "Gå med i eller skapa ett team" längst ner i Teams.