Beskrivning
Jag anser att ni bör förlänga säsongen för att kunna utnyttja idrottshallarna i Brunflo. Det är stort intresse från idrottsklubbarna att kunna träna exempelvis innebandy åtminstone till skolans slut. I dagsläget går det inte att boka hallarna efter vecka 21 (24/5). Efter detta är man hänvisad till fyrvalla idrottshall. Detta medför att det blir trångt med tider i den hallen då det är många andra föreningar som också vill ha tider där. En följd av detta är att barn och unga i Brunflo inte har samma möjligheter att utöva idrott som de som bor i Östersund. Från min synvinkel krävs det minimal extra ansträngning att öppna hallarna, eller åtminstone en hall fram till skolavslutningen då ordinarie verksamhet pågår på skolorna fram till dess. Ni får gärna erbjuda en hall över sommaren med, eller så tidigt som möjligt på hösten också.
Alla barn vill inte spela fotboll på sommaren och känner mer olust att börja idrotta till hösten igen då dom inte har "hållit igång" på sommaren. Då tappar man de barnen snabbt och risken är att de slutar helt med idrott tidigare än annars. Detta är ju ett bekant problem i alla idrotter att ca 50 procent av ungdomarna slutar innan 15 års ålder. Kan vi bryta detta för några bör det ju vara värt lite extra ansträngning eller?
HENRY RENGSVIK


