Familjerådgivningen - bokning av tid
Den här tjänsten kräver inloggningVÄNLIGEN LÄS HELA TEXTEN NEDAN INNAN DU GENOMFÖR DIN BOKNING
Förutsättningar
Här kan du boka tid för att få komma till Familjerådgivningen på ett första samtal om du önskar samtal kring en par-/kärleksrelation med två personer.
Övriga problemformuleringar hänvisas till vår röstbrevlåda på 063-15 02 50.
Du kan bara boka tid för fysiskt besök på vår mottagning i Östersund eller digitalt besök på video via denna e-tjänst samt om ditt ärende gäller en par-/kärleksrelation med två personer. Bägge sökanden kommer att behöva signera tidsbeställningen med BankId innan bokningen går igenom. Den som står som medsökande har 24 timmar på sig att signera/godkänna den preliminära bokningen för att den skall bekräftas. Görs inte detta släpps tiden upp och kan bokas av andra.
Önskar du boka tid på någon av våra mottagningar i länets övriga kommuner eller om du har en annan frågeställning än ovan - ring oss på vår röstbrevlåda på 063-15 02 50 för tidsbokning.
Exempel på
- Att vilja förändra hur man talar med varandra, hanterar konflikter och löser gemensamma problem
- Att vilja hitta bra former för er bonusfamiljesituation
- Att hantera omställningen och de nya krav som uppstår när man bildar familj.
- Sex- och samliv fungerar inte som ni vill
- Funderingar på om du eller ni vill fortsätta ha en kärleksrelation
- Tillitskriser: exempelvis otrohet, hemligheter
- Någon av er har svårt att komma vidare efter en separation
Familjerådgivningen arbetar i normalfallet inte med relationer där det pågår någon form av våld (exempelvis fysiskt, psykiskt eller ekonomiskt) utan då hänvisar vi till "Centrum mot våld" för hjälp. Centrum mot våld vänder sig både till dig som är utsatt och/eller utförare av våld.
Har ni frågor, funderingar eller bekymmer kring ert föräldraskap eller om ni är i behov av föräldraskapsstöd kontaktar ni er hemkommun alternativt regionen för mer information. Behöver ni hjälp att samarbeta kring era gemensamma barn i praktiska eller konkreta frågor (såsom vårdnad, boende, umgänge) kontaktar ni socialtjänsten i respektive kommun.
Är du fortfarande är osäker på om din frågeställning passar hos oss, ring innan du bokar tid och lämna ett meddelande på 063–15 02 50 så ringer vi upp.
Vad händer när du har skickat in ditt ärende?
Du kommer att få en bekräftelse på din bokade tid. Har du frågor och fundering inför det kommande mötet är du välkommen att höra av dig på 063-15 02 50.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är hantera bokningar. Behandlingen sker i e-tjänsteplattformen samt i de system som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 30 dagar
Mottagare av personuppgifter
Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Uppgifterna kommer inte att överföras till land utanför EU.
Övriga upplysningar
Mer information om dina rättigheter som registrerad hittar du på www.ostersund.se/dataskydd
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringPersonuppgiftsansvarig är social- och arbetsmarknadsnämnden. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, dataportabilitet eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kundcenter@ostersund.se. Du når vårt dataskyddsombud genom att mejla till gdpr@ostersund.se. Om du har invändningar kring vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, www.imy.se, E-postadress: imy@imy.se.
Personuppgiftsansvarig
Social - och arbetsmarknadsnämnden
kundcenter@ostersund.se
Östersunds kommun
kundcenter@ostersund.se
063- 14 30 00