Beställning genom dynamiskt inköpssystem (DIS)
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som beställare lägga beställningar som ska gå genom våra dynamiska inköpssystem.
Förutsättningar
Ett dynamiskt inköpssystem ger oss större flexibilitet, ökade möjligheter att få in bra anbud och möjlighet att nyttja små leverantörer. Varor som du just nu kan beställa genom DIS är:
- livsmedel som kött, chark, fisk, frukt och grönt, drycker, sylt och ägg.
Upphandlingskontoret hjälper dig att administrera beställningarna i DIS. Därför kommer din beställning först skickas till Upphandlingskontoret, som sedan hjälper dig att göra avropen i det valda DIS:et. Vi rekommenderar att du skickar in din beställning minst 4 veckor innan önskad leverans.
Vad händer när du skickat in ditt ärende?
Ansvarig upphandlare på Upphandlingskontoret kommer att kontakta dig inom kort. Efter att en beställning sen har gjorts kommer de inkomna anbuden att utvärderas och avtal skrivas med den vinnande leverantören.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är att handlägga ärenden kring beställningar av uppdrag. Behandlingen sker i e-tjänsteplattformen samt i de system som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Mer information om dina rättigheter som registrerad hittar du på www.ostersund.se/dataskydd
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringPersonuppgiftsansvarig är upphandlingsnamnden. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, dataportabilitet eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på kundcenter@ostersund.se. Du når vårt dataskyddsombud genom att mejla till gdpr@ostersund.se. Om du har invändningar kring vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna ett klagomål till tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten, www.imy.se, E-postadress: imy@imy.se.
Personuppgiftsansvarig
Upphandlingsnamnden
upphandlingsnamnden@ostersund.se
Upphandlingskontoret
info@upphandlingskontoret.se
063-14 30 00